Centru de Excelenţă (2)

Posted on

copiii casei regale

CENTRU de EXCELENŢĂ
nominalizare UNITER

*

PERSONAJ – Te-am ales pentru sufletul nostru. Vrem măduvă tânără, hrană proaspătă. (Fanţi intră şi ascultă. Este îmbrăcată dezordonat. Rochia udă. Are în mâini o găleată de plastic)

BIBI – Eu? (râde) Măduvă tânără? A mai rămas cineva tânăr în casa asta?

PERSONAJ – Am căutat şi am găsit.

PERSONAJ – Oricum de Puia ne-am săturat. A îmbătrânit.

BIBI – Aţi dat-o gata !

PERSONAJ – Pardon?

PERSONAJ – Dacă n-ai grijă, o să pice ea din cer manechin pentru tine (Bibi îl loveşte uşor cu caietul peste gură. Personajul îi sărută poala rochiei, se duce la locul lui, retrăgându-se cu spatele. Din pod mai cad câteva manechine)

PAPA – Mai vrei?

PERSONAJ – Da, mai vrea.

PUIA – Nu. (reverenţă graţioasă. Cele 4 personaje îşi fac semn între ele şi încep să murmure. Se duc uşor spre Bibi. O înconjoară)

CELE 4 PERSONAJE – Mai vrei, mai vrei, mai vrei?

FANŢI (nu a băgat-o nimeni în seamă. Se duce şi închide fereastra. Vine lângă Bibi) – Ce faci? Iar ai început ? 

BIBI – A, tu erai? Eu? Ce să încep? Ele au început. Au intrat aici, din nou. Nu ştiu de unde vin… din pereţi… din podea… din haine, ies de undeva.

FANŢI – Din lună. Vin tocmai din lună, pentru tine. Special pentru tine şi Puia. (Un personaj se duce în dreptul lunii. Dispare în lumina ei)

BIBI (ducându-se la fereastră) – Ai dreptate. Vin din lună. Au aceeaşi culoare. Şi luna… stă acolo, singură, singurică…

PERSONAJ – Stau aici, singur, singur, cu toată luna pe cap… soră-mea a murit anul trecut, măcar eram cu ea. Nu mă simţeam singur. Acum stau cu Puia, dar tot singur sunt.

PERSONAJ – Stă acolo singură, singurică toată noaptea şi plânge ca un copil. (Se duce la Fanţi. Fanţi îl îndepărtează) Nu plânge?

FANŢI – Nu.

PERSONAJ – Atunci cine plânge ?

FANŢI – Tu.

BIBI – Şi tu, nu? Nu plângi ca un copil ?

CELE 4 PERSONAJE – Ea, nu. Nu poate. (aduc din fundul scenei un far de maşină, aprins. Îl  proiectează pe faţa ei, puternic, până la transfigurare. Fanţi devine o mască) Vrei să fi ca noi?

FANŢI – Vreau, altfel nu scap. N-am încotro !

(…)

Leave a Reply

