Colonia de păsări (9)

Posted on

COLONIA DE PASARI

Colonia de păsări

*

Autoarea:
– Nu. Simplificăm lucrurile. Am făcut din mine patru păsări de hârtie. Albe.
Bărbatul:
– De ce?
Autoarea:
– Sunt surorile mele mai mici şi trebuie să am grijă de ele. Le-am pus în cele patru colţuri ale lumii, ale scenei, înainte de spectacol. Am vrut să-ţi fac o surpriză. Să nu ştii cine sunt. Să întrebi păsările cine sunt.
Bărbatul:
– Ştiu cine eşti, după cum scrii. Altfel nu aş fi acceptat să joc.
Autoarea:
– Cine sunt?
Bărbatul:
– O probă eliminatorie? Nu sunt Harap Alb.
Autoarea:
– Nici eu Fata de Împărat. Şi totuşi, cine sunt?
Bărbatul (Gândindu-se):
– Nu ştiu.
Autoarea:
– Am să te ajut eu.  În povestea lui Arap Alb de Ion Creangă, de care tu ai pomenit, nu eu, există o clonă. Ştiai?
Bărbatul:
– Nu.
Autoarea:
– Îţi spun eu acum. Împăratul face o copie identică după fata lui, şi-i cere lui Harap Alb s-o recunoască pe cea adevărată. Era ultima probă. L-a salvat o muscă. S-a aşezat pe clonă şi aceasta n-a schiţat nici un gest. Era un lucru mecanic. S-a aşezat pe umărul fetei de Împărat. Aceasta s-a ferit cu un gest uşor, alungând-o. Era cea adevărată, vie. Concluzia? (Bărbatul se gândeşte, se plimbă) Să chem muştele?
Bărbatul (trist):
– Nu. Ciupeşte-mă uşor. (Autoarea se apropie şi-l ciupeşte uşor de mână. Bărbatul ţipă)
Autoarea:
– Mai tare. (Îl ciupeşte încă o dată) Şi mai tare. (Bărbatul ţipă şi mai tare. Autoarea îl ciupeşte a treia oară. Bărbatul urlă) Şi mai tare. Ţipă să audă toată lumea.
Bărbatul:
– Sunt un om viu şi nu vreau să fiu clonat. Vreau să fiu viu, fără nici o copie.
Autoarea:
– Mai tare. Urlă să te-audă toată lumea şi dincolo de scenă.
Bărbatul:
– Sunt un om viu şi nu vreau să fiu clonat. Sunt un om viu (Treptat, treptat linişte. Adie vântul)
Autoarea:
– Poveştile sunt bune şi pentru adulţi. (Bărbatul şi autoarea se aşează între cele două combine frigorifice. Bărbatul a luat cartea cu el) Citeşte despre oameni.
Bărbatul (deschide cartea):
– Ce să citesc?
Autoarea:
–  Ce e scris sau ce nu este scris.

(…)

Leave a Reply

