Colonia de păsări (6)

Posted on

COLONIA DE PASARI

Colonia de păsări

*

Bărbatul:
– Nu sunt fraţii tăi mai mici?
Autoarea:
– Sunt. Toate personajele sunt ca fraţii şi surorile mele. Doar trebuie să-i îmblânzesc mai întâi. Nu pot să dau drumul zmeilor aşa pe scenă. Sunt sălbatici şi vor mânca spectatorii. (Ascultă un timp. Linişte deplină) Auzi, au tăcut. Bineînţeles, doar un timp, pentru că vor începe din nou.
Bărbatul:
– Să profităm de această clipă de linişte. Să începem. Cu cărţile pe scenă. (Scoate cartea din buzunar şi o pune lângă bucăţica de gheaţă, şi pescăruş, jos pe podea.) Scena sacră. O carte, un pescăruş, un cui de gheaţă. Scena e sacră. Ţine minte că ai promis că nu mă pui să mă dezbrac în pielea goală pe scenă.
Autoarea:
– Ţi-am promis şi aşa voi face. Ţi-am spus că nu am făcut-o niciodată. Trupul este un vas curat. Cred în puritatea lui. Nu-i nevoie să-l dezbraci până la piele.
Bărbatul:
– Vorbe. 
Autoarea:
– Vorbe de trup. Îţi spun că n-am făcut-o niciodată şi trebuie să mă crezi. N-am s-o fac nici acum.
Bărbatul:
– Te cred. Eşti pudică?
Autoarea:
– Sunt. Ce-i cu asta? Ce-i rău în asta?
Bărbatul:
– Caolin, lin, lin. Porţelan. Pământ de cea mai bună calitate. Trup de cea mai bună calitate. Caolin, lin, lin. Cântec de leagăn pentru oameni şi păsări.
Autoarea:
– Ceas solar.
Bărbatul:
– Te cred. Alţii se bat pe trupurile goale. Scot bani din asta! Şi ce bani! Tu vii cu ceasuri solare!
Autoarea:
– Ceasuri solare. Ceasuri de trup. (Se duce mai aproape şi priveşte posterul cu păsări din fundalul scenei. Panoul publicitar are imagini care se schimbă. Acum sunt patru păsări albe în zbor). În cele patru zări sunt patru păsări albe. Nici slava lumii, nici umbra ei, nu le mai tulbură. Şi totuşi, vin în lume atunci când sunt chemate. Îşi pun viaţa lor pentru cel care le-a chemat. Aripa lor pentru cel care le-a rugat. Zborul lor pentru mersul lui. Se oglindesc pe scena aceasta de scândură, de pământ îngheţat, ca-ntr-o oglindă. Caolin, lin, lin, pentru cele patru păsări, ce-au coborât în lume. Pământ de cea bună calitate. Lin. Caolin, lin, lin. Porţelan. Poţi vedea lumina prin el.
Bărbatul:
– Oh, cei puri! Cei care lucrează cu lucruri transparente! Tot la păsări ţi-e gândul. Iar ai plecat de acasă. (Se duce şi o aduce pe autoare, din nou în mijlocul scenei). Am terminat. Am aranjat scena. Unde sunt celelalte personaje?

(…)

Leave a Reply

