Colonia de păsări (2)

Posted on

COLONIA DE PASARI

Colonia de păsări

*

Autoarea:
– Mă iubeşti?
Bărbatul:
– Da. Tu mă iubeşti?
Autoarea:
– Da. Îmi iubesc toate personajele. Sunt fraţii mei mai mici.
Bărbatul:
– O, Doamne! De-asta nu te-a jucat nimeni în ţara aceasta frumoasă şi veselă. Şi nici nu o să te joace.
Autoarea:
– Nu. Nu de asta. N-am vrut să fac parte din nici o gaşcă. Clan. Nu m-am dat cu niciunul. Nu sunt de grup. Cat-terapy. Nu-i de mine. Dog-terapy. Nu-i de mine. Team-terapy. Nu-i de mine.
Bărbatul:
– A, o solitară.
Autoarea:
– Poate. O neadaptată. Care sunt drepturile mele? La urma urmei, sunt o minoritară.
Cei neadaptaţi sunt o minoritate faţă de toată lumea care se adaptează. Care sunt drepturile mele de persoană neadaptată?
Bărbatul:
– Rezervaţia. Colonia de păsări.


Autoarea:
– Poate. Soluţia clasică. Veche de când lumea. Dar mai este până atunci.
Bărbatul:
– Bineînţeles, dacă între timp nu te vor mânca zmeii pe drum. De-abia aşteaptă să te înhaţe. În ritm de dans. Valsează. Haaap, un, doi, trei, paap, un, doi, trei. (Se duce şi ia din grămada de lucruri aruncate, câteva arcuri de la un pat rupt). Ţi-ar trebui o crinolină. Punem arcurile astea ca să stea bine. Ca la carte. Ca-n vechile reviste de modă.
Autoarea:
– Nu vreau nicio crinolină.
Bărbatul:
– Nu are nicio legătură cu starea ta de neadaptare. Crinolina este o ţinută foarte elegantă. Şi foarte feminină. (Se apropie de ea) Scoatem canadiana?
Autoarea:
– Da. (Bărbatul îi scoate canadiana. O agaţă de un lacăt de la o combină frigorifică. Autoarea rămâne într-un tricou alb, frumos).
Bărbatul:
– Şi fusta?
Autoarea:
– Nu. O lăsăm ca jupon pe sub crinolină.
Bărbatul (îi prinde câteva arcuri de cordonul fustei. Smulge o parte din cortina de catifea):
– Tocmai bună! Scarlet O’Hara şi-a făcut din draperii, cea mai frumoasă rochie de bal. Încearcă! (Îi aranjează bucata de material pe arcurile prinse de cordonul fustei). Ai cea mai frumoasă crinolină din lume! (Surâd amândoi trist) Valsăm?
Autoarea:
– Valsăm.
Bărbatul (valsează amândoi un timp):
– Haaap, un, doi, trei, paaap, un, doi, trei, haaap, un, doi, trei, paaap, un, doi, trei (se opresc amândoi).
Autoarea:
– Nu-i de mine. (Îşi scoate crinolina şi arcurile. Le pune la loc în grămada de lucruri aruncate) Nu-i de mine. Eu vreau să joc în hainele mele. Eu vreau să zbor în hainele mele.

(…)

***

Colonia de păsări (3)

Leave a Reply

