Colonia de păsări (11)

Posted on

COLONIA DE PASARI

Colonia de păsări

*

Bărbatul:
– Pe cine vrei să impresionezi?
Autoarea:    
– Pe nimeni. E purul adevăr. Şi ce poate fi mai adevărat decât carnea jupuită? Carne vie. E vie şi sângerează. Ce poate fi mai adevărat decât acest lucru? La orizont patru păsări albe se spală de sânge.
Bărbatul:
– Te-au ajutat să cari fier vechi?
Autoarea:
– Da. Cu aripile astea, două văzute, două nevăzute, am cărat fier vechi. (Gest de zbor) La orizont, patru păsări albe îşi spală aripile de sânge în apele pământului.
Bărbatul (gest de zbor):
– La orizont, patru păsări albe îşi spală aripile de sânge, în apele cerului.
Autoarea:
– Într-o dimineaţă, a intrat în vagon o femeie. Abia mă trezisem. S-a aşezat în faţa mea şi a început să-mi povestească despre ea. (gest de zbor în continuare. Pe fundal, în panoul publicitar o carte uriaşă. Fiecare bătaie de aripă este o pagină de carte dată mai departe. Suflă vântul rece de iarnă) La un moment dat s-a oprit. Nu-şi mai amintea nimic. Privea prin golul ferestrei. Mi-a zis: Văd păsări la marginea câmpiei  din sud unde începe râul cel mare. Nu ştiu cine sunt, sau ce sunt. Câte sunt? am întrebat-o. Multe, mi-a răspuns, aproape râzând copilăreşte. Dar cele patru păsări ale mele?, am întrebat-o din nou. O, da, sunt printre ele, mi-a răspuns. Apoi a tăcut. Fereastra s-a şters şi ea s-a oprit din povestit. Nu-şi mai amintea nimic (Se aud împuşcături) Au început vânătoarea. Fahrenheit 2011. Păsări în zbor. Oameni în zbor.

Trenul în care ne găsisem adăpost amândouă era numai o carcasă de fier. Uriaşă la început, apoi din ce în ce mai mică, mică de tot. Începuse să mă strângă, Mi-era frig. Înţepenisem. Nici nu aveam unde să-mi întind picioarele. Mă ghemuisem. Devenisem o minge de fier într-o cuşcă de gheaţă. Eram într-o capcană. Trebuia să ies de acolo cu orice preţ. Am adormit de frig şi oboseală. Am început să-i povestesc femeii ce se întâmplase mai departe (Bărbatul se-nvârte în jurul autoarei într-un zbor lent. Glasul autoarei se amestecă cu ţipătul păsărilor. Pauze lungi, scurte) Soţul ei venise de departe, de acolo pe unde muncise. Fusese partener la noile realităţi ale lumii. Adusese o jucărie. A pus-o pe masă şi a spus:
Bărbatul:
– Pentru copii.
Autoarea:
– Femeia a surâs uşor şi n-a avut putere să-i spună că cei doi copii muriseră. Se înecaseră. Făcuseră o copcă în râu să prindă peşte pentru traiul zilnic. Erau gemeni şi abia împliniseră şapte ani. El a spus:
Bărbatul:
– Nu-i trezi. Lasă-i să doarmă.
Autoarea:
– În noaptea aceea a plecat pe podul de gheaţă să-şi caute copii. Era linişte. Era iarnă. (se aud alte împuşcături, glasuri de om şi pasăre amestecate) Era linişte. Se auzeau picăturile de sânge curgând din cer pe pământ.

(…)

Leave a Reply

