Fântâna Mariei

Posted on

S-au uscat frunzele de porumb
de lângă poartă.
Din fier de culoarea sângelui uscat
este tot gardul și poarta.
Și capacul de fier,
pus de vărul meu pe fântână.
O carte despre casa aceasta
are pe copertă următoarele :
gardul de nuiele
care înflorea tot anul,
gustul dulce-amărui al sevei
din mugurii cât vrăbiile,
și fântâna deschisă,
lăsată limpede pentru călători,
pentru străini și rude.
Și pentru mine , ruda cea mică ,
din partea cealaltă a lumii.

Calul care paște de azi de dimineață,
cu o piedică din piele de bici
la picioarele din față,
are aceeași culoare de sânge închegat..
Seceta , un copil palid și uscat,
numai piele și os,
stă în genunchi și dezleagă
piedica de la picioarele calului
și-l duce la fântână.
Fântâna era făcută
pentru sufletul surorii tatălui meu,
Maria,
pentru rude și străini,
pentru călători,
pentru animale.
Fântâna era pentru toți.
Acum are un capac din fier,
de culoarea sângelui închegat,
pus de vărul meu.
Tot el a pus și gardul ,
așa că fântâna este închisă în curte.

Câmpul de lucernă din fața casei,
înflorise toată vara,
dar grenada rămasă din timpul războiului,
nu a fost o floare.
Sora tatălui meu avea paisprezece ani,
cam atâția ani câți are
copilul din fața mea,
palid, numai piele și os,
adăpând calul la fântână
și privindu-se amândoi,
în apa din jgheabul de piatră
pentru animale.

Seceta este un personaj
foarte cunoscut la țară
și călătorii aflați pe drum îl cunosc ,
și ruda mea, Maria,
sora tatălui meu.

S-au uscat frunzele de porumb
de lângă poartă
și calul merge ușor ,
în urma copilului palid,
trecând prin câmpul de lucernă înflorită,
din fața casei,
până departe,
până ce amăndoi ies din sat
și nu se mai vede nimic .

Leave a Reply

