Orașul alb

Posted on

Păsările s-au rărit
și soarele se strecoară
prin aripa lor —
pânză de steag alb .
Ieri, la școala parohială,
le-am spus celor două eleve ,
să deseneze o pasăre .
Orașul se apropiase de noi,
să privească umbra albă a amiezii,
ca un steag alb,
un prapor fluturând
deasupra așezământului socio-cultural.
M-am înscris voluntar
pentru o aritmetică albă ,
crezând că știu să număr
și că o pasăre este o pasăre.
Nu este așa.

Le-am spus celor două eleve
să deseneze o pasăre.
Era timpul răgazului
când steagul alb de prapor se odihnește,
când vântul nu mai ascute
marginile cărămizilor .
Păsările erau rare
și soarele se strecura prin aripa lor.
Orașul se apropiase de noi mai mult
și stătea la fereastră.
Făcuse storuri
din ramurile verzi de salcie
și lumina albă din steagul de prapor,
coborâse din alb în alb,
până la noi.

Prima elevă a început să deseneze
o pasăre.
A terminat repede,
ca si cum s-ar fi temut
să nu-i piardă zborul.
Cealaltă elevă desenase o inimă.
O pasăre, te rog , i-am spus din nou.
S-a uitat la mine
și a desenat încă o inimă .
Era mulțumită.
O privea liniștită, cu încântare.
S-a uitat din nou la mine , așteptând .

Orașul se apropiase și mai mult
de etajul din cărămidă roșie.
Sus era mansarda
cu cele căteva dormitoare
pentru copiii săraci.
Nu îndrăzneam să-i spun a treia oară,
te rog, desenează o pasăre.
Mi-a spus singură,
privind tabla albă,
am desenat o pasăre.
Era tot o inimă,
pierdută undeva,
pe zarea albă de pe tablă.
Auzeam respirația orașului.
Intrase în sala mare
care era pe rând bibliotecă, expoziție,
sală de clasă, loc de joacă,
sală de mese pentru săraci.
Auzeam și respirația sălciilor tinere.
Și a elevei care rămăsese lângă mine.
M-a luat de mână
și am început să coborâm amândouă,
scările albe.

Leave a Reply

