Ippekiro Nakatsuka (2)

Posted on

Ryu Yotsuya
Ryu Yotsuya
Istoria Haiku-ului : Zece haijini şi poezia lor

*

Ippekiro Nakatsuka (1887-1946)

ippekiro

Imaginea mea
Din afara oglinzii
A venit la târgul de crizanteme.

Oh, mâna mea alunecă pe albul hibachi ,
Oh, ţara mea.

hibachi: vas din pământ, plin cu jăratec, folosit pentru încălzirea camerelor.

*

Doica udă
S-a oprit şi priveşte castraveţii de mare
Apoi se plimbă din nou.

Un câine numai coaste, e trist.
Rapiţa înflorită.

Şoapte în spatele carului de fân.
Vine o zi de vară.

*

Poate eu sunt cu mama mea purtând kimono de vară
Dimineaţa, lângă această fereastră.

Hambarul este alb
Adăpostind tot meiul cules.

Copilul vine în lume cu păr.
Se crapă de ziuă.

*

În câmp
Spice de orez umplu pământul uscat,
Şi copacii taro
Lasă atârnate frunzele lor mari.

Aceasta-i într-adevăr o casă părăsită
Sub soarele arzător
Primind un oaspete.

*

(Traducere : Clelia Ifrim)

Leave a Reply

